Saturday, September 19, 2015

Derma: Aiman Zainal


Suzyla Watie Abd Kahar  

Ni kwn sekelas ank aku Zafirah Qaisara Haifa..namanya Aiman..die xcident moto mnggu lps mase blk dr keje..ank aku ckp, family dia org ssh..ayh die plk lumpuh sbb xcident bape thn lps..mak die keje tukang sapu kt asrama sek ank aku...adk beradik ramai, semuanya msh kecil..dia ada abg yg OKU..sedih bila dgr cite ank aku td...Aiman ni bdk rajin..siang die skolah ,pd wktu mlm @ ptg jika xde class tusyen die akn bkerja apa shj yg dia mampu buat utk mbntu keluarga ats kemahuan dirinya sdiri..wlupn tdk dimnta oleh ibubapanya...masa kejadian mlm hr tu..die baru hbs keje part time kt bengkel..tibe2 ade moto yg lnggar n seret die..skrg die tlantar kat ICU hosp Ipoh..

Sedih sgt tgk keadaan kwn ank aku ni..hbs wktu sek dia akn bkerja ats rasa tggungjwb utk membntu keluarganya..nk mnta tolong kt kwn2 semua..tolong share @ viral kan status sy ni..xtau cara nk bntu die mcm mne..kt sek pn td ada buat kutipan derma..kalau ada kwn2 yg nk bg sumbangan utk meringankn beban Aiman ni blh lah bank in ke no a/c ~
08233-4100006432-4 (BSN) -AIMAN BIN ZAINAL..

ni no H/P utk dihubungi 019-5923718..

nangis‬ dgr cite ank aku td..smpat aku kol mak Aiman td nk mnta no a/c..Mudah-mudahan ade rezeki buat Aiman..Moga Aiman cpt sembuh n Semoga Aiman skeluarga tabah mghadapi dugaan serta ujian dr Allah.

Friday, September 18, 2015

Remaja diperkudakan oleh PTA Kedah

Usianya saya anggarkan tidak lebih 9 tahun. Saya menamakan dia 'Iman'. Tatkala ditemui, dia mundar-mandir seorang diri di stesyen minyak. Tangannya menggenggam erat botol jel panas, produk keluaran SM Amin bersama resit Pusat Tahfiz Amal, PTA beroperasi di Kedah.

Siapakah tidak belas melihat Iman? Dia terpaksa berdiri lebih 8 jam sehari, menunggu sebilangan individu bersimpati lalu membeli produk dijualnya. Iman dihantar ke stesyen minyak oleh individu dipanggil 'ustaz'. Ustaz kemudian meninggalkan Iman di lokasi itu sendirian sehingga malam melebarkan sayapnya. Menjelang jam 12, Iman dijemput pulang menaiki kereta dan dibawa ke rumah transit PTA. Iman bukan satu-satunya mangsa diperhambakan, ratusan lagi remaja seusia dengannya terpaksa menempuh pengalaman menyeksakan itu.

Iman tidak mampu membantah. Dia hanya menuruti kehendak pengurusan PTA kerana PTA berjanji kepada ayah dan ibu hidup susah untuk memberikan Iman pendidikan agama percuma. Iman sepatutnya menghafaz Al-Quran di Kedah tetapi kelasnya kosong kerana rakan lain juga senasib dengannya. Dikerah oleh pihak pengurusan PTA menjual produk keluaran jutawan juga BEKAS KETUA AJARAN SESAT, SM Amin di seluruh Malaysia.

Klik capaian di bawah.
http://www.mazidulakmal.com/…/perhambaan-remaja-pusat-tahfi…

"Kalau jel ini tidak dibeli, bagaimana? Apakah terjadi?," soal saya.

"Nanti ustaz marah," jawabnya dengan wajah kepenatan.

Iman takut tetapi tiada siapa mampu menghulurkan bantuan kepadanya. Iman bersendirian biarpun dikelilingi oleh ratusan pelanggan berkunjung ke stesyen minyak terbabit.

Apakah daya Iman untuk membebaskan dirinya dari belenggu perhambaan nyata di mata manusia? Dia tidak berdaya menyanggah suruhan individu kebal dari tindakan undang-undang. Iman tidak pernah mengenali Akta Kanak-Kanak 2001. Dia juga tidak pernah didedahkan dengan Akta Pemerdagangan Orang 2007. Iman didoktrinkan agar mematuhi arahan, mengutip derma kononnya untuk membiayai kos operasi PTA, tanpa sebarang bantahan.

Dijangka, RM15,000 dikutip oleh ratusan pelajar seperti Iman setiap hari di seluruh negara. Pelajar diperkudakan oleh PTA. Dalam tempoh sebulan, PTA dianggarkan meraih RM450,000. Poket seluar siapakah semakin kembung? Wang di akaun bank siapakah semakin bertambah? Iman sendiri tidak mampu menjawab soalan itu.

http://www.mazidulakmal.com/…/mukhriz-mahathir-sila-kotakan…

SHARE kisah Iman, biar menjadi VIRAL.

Itu kaedah dipilih oleh pihak berkuasa sebelum melaksanakan tindakan sewajarnya.

Tuesday, September 15, 2015

Doa taubat






ALERTS TO THREATS IN 2015 EUROPE



ALERTS TO THREATS IN 2015 EUROPE
From JOHN CLEESE

The English are feeling the pinch in relation to recent events in Syria and have therefore raised their security level from "Miffed" to "Peeved." Soon, though, security levels may be raised yet again to "Irritated" or even "A Bit Cross." The English have not been "A Bit Cross" since the blitz in 1940 when tea supplies nearly ran out. Terrorists have been re-categorised from "Tiresome" to "A Bloody Nuisance." The last time the British issued a "Bloody Nuisance" warning level was in 1588, when threatened by the Spanish Armada.

The Scots have raised their threat level from "Pissed Off" to "Let's get the Bastards." They don't have any other levels. This is the reason they have been used on the front line of the British army for the last 300 years.

The French government announced yesterday that it has raised its terror alert level from "Run" to "Hide." The only two higher levels in France are "Collaborate" and "Surrender." The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France 's white flag factory, effectively paralysing the country's military capability.

Italy has increased the alert level from "Shout Loudly and Excitedly" to "Elaborate Military Posturing." Two more levels remain: "Ineffective Combat Operations" and "Change Sides."

The Germans have increased their alert state from "Disdainful Arrogance" to "Dress in Uniform and Sing Marching Songs." They also have two higher levels: "Invade a Neighbour" and "Lose."

Belgians, on the other hand, are all on holiday as usual; the only threat they are worried about is NATO pulling out of Brussels ..

The Spanish are all excited to see their new submarines ready to deploy. These beautifully designed subs have glass bottoms so the new Spanish navy can get a really good look at the old Spanish navy.

Australia, meanwhile, has raised its security level from "No worries" to "She'll be right, Mate." Two more escalation levels remain: "Crikey! I think we'll need to cancel the barbie this weekend!" and "The barbie is cancelled." So far no situation has ever warranted use of the last final escalation level.

Regards,
John Cleese ,
British writer, actor and tall person

And as a final thought - Greece is collapsing, the Iranians are getting aggressive, and Rome is in disarray. Welcome back to 430 BC.

Life is too short...




.

Tuesday, September 1, 2015

Prophet Muhammad turned his cousin’s face away

"When Prophet Muhammad (salallahu alayhi wa sallam) was travelling on the road with his cousin, Al-Fadl ibn Abbas, a woman stopped him to ask him a question. The woman was very beautiful, and Al-Fadl couldn’t help but stare at her."*

Seeing this, Prophet Muhammad reached out his hand and turned his cousin’s face away.

”He didn’t tell the woman to cover her face.
He didn’t tell her to change her clothing.
He didn’t tell her that her appearance was too tempting or indecent.
He averted his cousin’s impolite stare instead.“

*Bukhari Volume 8, Book 74, Number 247





.



There's nothing wrong in dreaming a luxurious life








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...