Friday, June 26, 2009

Doa mulakan hari mu



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Doa Sebelum memulakan sebarang kegiatan pada setiap hari.
POWER OF THE SPOKEN WORDS
Ya Allah, Ya Tuhan Kami,  

Kami sambut kedatangan hari ini dengan kesyukuran kepada Mu. Sempurnakan nikmatMu untuk kami pada hari ini dan kekalkanlah nikmat yang telah engkau kurniakan kepada kami selama ini dan kurniakan kelazatan untuk kami dalam mengecap akan segala nikmat yang dikurniakan kepada kami. 
Ya Allah Ya Tuhan Kami,  

Kami memohon kepada Mu akan nikmat secukup-cukupnya, memohon kesihatan semulia-mulianya, memohon rezeki semewah-mewahnya, memohon umur setua-tuanya, memohon rahmat dan nikmat sebanyak-banyaknya, memohon anugerah sebaik-baiknya, memohon sifat lemah lembut yang sehalus-halus Hikmahnya, memohon amal yang sebenar-benar faedahnya.  

Aminnn…  

Monday, June 22, 2009

World's most beautiful newsreader

Profile:
Name: Melissa Theuriau
Date of Birth: July 18, 1978
Place: Grenoble, France

TV LCI France - news reporter











Wacky Signs

from http://www.insanepictures.com/

At gas cafeterias through the nation:
Eat here and get gas.

At a Santa Fe gas station:
We will sell gasoline to anyone in a glass container.

In a New Hampshire jewelry store:
Ears pierced while you wait.

In a New York restaurant:
Customers who consider our waitresses uncivil ought to see the manager.

On the wall of a Baltimore estate:
Trespassers will be prosecuted to the full extent of the law.
--Sisters of Mercy

On a long-established New Mexico dry cleaners:
38 years on the same spot.

In a Los Angeles dance hall:
Good clean dancing every night but Sunday.

On a movie theater:
Childrens matinee today. Adults not admitted unless with child.

In a Florida maternity ward:
No children allowed.

In a New York drugstore:
We dispense with accuracy

On a New Hampshire medical building:
Martin Diabetes Professional Ass.

In the offices of a loan company:
Ask about our plans for owning your home.

In a New York medical building:
Mental Health Prevention Center

In a toy department:
Five Santa Clauses -- No waiting!

On a New York convalescent home:
For the sick and tired of the Episcopal Church.

On a Maine shop:
Our motto is to give our customers the lowest possible prices and workmanship.

At a number of military bases:
Restricted to unauthorized personnel.

On a display of "I love you only" valentine cards:
Now available in multi-packs.

In the window of a Kentucky appliance store:
Dont kill your wife. Let our washing machine do the dirty work.

In a funeral parlor:
Ask about our layaway plan.

In a clothing store:
Wonderful bargains for men with 16 and 17 necks.

In a Tacoma, Washington mens clothing store:
15 mens wool suits, $10. They won't last an hour!

On a shopping mall marquee:
Archery Tournament -- Ears pierced

Outside a country shop:
We buy junk and sell antiques.

On a Pennsylvania highway:
Drive carefully. Auto accidents kill most people 15 to 19.

In downtown Boston:
Calahan Tunnel -- No end

In the window of an Oregon store:
Why go elsewhere and be cheated when you can come here?

In a Maine restaurant:
Open 7 days a week and weekends.

In a New Jersey restaurant:
Open 11 AM to 11 PM midnight.

In front of a New Hampshire restaurant:
Now serving live lobsters.

On a radiator repair garage:
Best place to take a leak.

On a movie marquee:
Now playing: ADAM AND EVE with a cast of thousands!

In the vestry of a New England church:
Will the last person to leave please see that the perpetual light is extinguished.

In a Pennsylvania cemetery:
Persons are prohibited from picking flowers from any but their own graves.

On a roller coaster:
Watch your head.

On the grounds of a public school:
No tresspassing without permission.

In a library:
Blotter paper will no longer be available until the public stops taking it away.

On a Tennessee highway:
When this sign is under water, this road is impassable.

Similarly, in front of a New Hampshire car wash:
If you can't read this, its time to wash your car.

And apparently, somewhere in England in an open field otherwise untouched by human presence, there is a sign that says,
"Do not throw stones at this sign."

Sign on a variety store in Westbrook, Maine:
"Free Cigarettes with purchase of matches - $2.00"

Sign in front of a hardware store, right next to the variety store above, on a display of rolled-up grass/sod ("Instantlawn"):
"Pssst! Wanna buy some grass?

In a Mom-and-Pop variety store in Groton, Mass.:
"Our new Credit Manager is Helen Waite. If you want credit go to Helen Waite."

And, in a pizza joint:
"We made a deal with the bank - they don't make pizzas and we don't cash checks."

Seen in a Church:
Would parishioners please note that the bowl to the rear of the church that says "For the sick" is for monetary contributions only. Thank you.

Tuesday, June 16, 2009

Transformers 2


Jihad (kes tukar agama)

Jika anda semua peka dengan laporan berita minggu lepas , Nazri Aziz ada umumkan bahawa kini anak-anak patut di beri kebebasan beragama. Bahaya betul kerana tidak merujuk mufti tambah pula jawatankuasa yang menggubal peraturan terdiri dari ramai mereka yang bukan beragama Islam. Pelik betul tiada siapa yang kelihatan membantah sama passionate seperti bantahan terhadap Ahli DAP memetik ayat Al-Quran tempohari... 


Mana mufti?

Mana PROWARIS?

Mana PEKIDA?

Mana laporan susulan mainstream media? 


Islam makin tergadai tapi tiada sesiapa yang benar-benar ambil tahu...kecualilah kalau orang DAP yang umumkan...baru kecoh satu Malaysia kot...hmmm


Boleh terimakah keputusan kabinet ini?

Kabinet memutuskan bahawa mana-mana pasangan yang salah-satunya menukar agama, maka anak-anak mereka hendaklah kekal dengan agama asalnya. Ini bermakna jika sepasang suami isteri yang bukan Islam, jika contohnya suminya memeluk Islam, maka anak-anak mereka hendaklah kekal beragama asal iaitu tidak Islam.

Apakah kesan keputusan kabinet ini?

Walaupun laporan yang diterima tidak menyebut, tetapi saya yakin keputusan itu memaksudkan anak-anak tadi bebas memilih agama pilihannya apabila mencapai umur dewasa. Soalnya apakah anak-anak yang nanti dewasa itu beanar-benar bebas atau setelah sekian lama dibesarkan sebagai bukan Islam akhirnya akan terpengaruh untuk terus kekal tidak Islam.
 
Adakah adil keputusan ini? Saya tidak pasti. Tentunya ia sesuatu yang sensitif dan perlu dihadapi dalam masyarakat majmuk seperti kita.Tetapi kelihatan keputusan ini seakan tidak memuaskan dan bakal mencetuskan 1,001 kontroversi lagi.

Apakah tidak boleh difikirkan suatu mekanisma yang lebih meyakinkan?

Kes ini sebenarnya diputuskan setelah mengambil kira kes Indra Ghandi, 35 seorang wanita Hindu yang mengadu suaminya, K. Pathmanathan, sekarang dikenali Mohd Ridzuan Abdullah telah memeluk Islam dan menukar agama anak-anak mereka dari hindu ke Islam tanpa relanya. Mereka dilaporkan mempunyai tiga orang anak dengan anak yang kecil berada di bawah pemeliharaan Ridzuan.

Saya harap lebih ramai bijak pandai dan alim-ulamak dilibatkan untuk memberikan pandangan dalam hal ini. Apa pun biar ia nampak benar-benar adil dan tidak sampai Islam dilihat tergadai dan digadai.


Subject: FW: Jihad.. Wajib baca! (sensative to other races/faiths)

Assalammualaikum

Sebar sebarkan seberapa jauh. Menjadi panduan hingga ke akhir zaman. Mudah mudahan selamat aqidah umat islam amnya, anak cucu keturunan kita khususnya.

Amin . Ya Rabbal Alamin.

Hanom
Mungkin ada yang pernah membaca atikel ini sebelum ini...

Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu,paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu.Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini..

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut pegua mbela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidahmengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu. Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita, Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut.Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.


Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut: Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah.

Surah Sajadah pun dia hafal . Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible.. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. . Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu.. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997, "Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian."

Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan..

Butir asal permohonan.. ...

Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam C ina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah).. Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah. Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam."

Perenggan 23:"Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun)berhak mutlak menukar agamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi..... . semua tak termasuk..

Article 4 pula menyatakan: "Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.

Contoh kes Hart ina Haji Kamarudin.
Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hart ina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk. Menggelupur dia depan kedai tu.

Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hart ina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga..

Apa Hart ina buat masa tu? Hart ina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hart ina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah mengh ina bapanya dengan menukar nama Hart ina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul b ina tang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan h ina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan..

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah. Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si m ina ci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya..
Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si m ina chi ni. Heran sungguh. Bila si m ina chi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar). Yusof masuk lokap 8 hari.
Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si m ina chi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. . Dia mohon pada makamah, agar isytiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. "Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun.. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam." Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama2 tahun...

2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanyasendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata " Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini." Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama. Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama.. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata, "Allah hu Ahad". Terus Yasir kena pancung di padang pasir.. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.. Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu.

The Top 17 SCAMS in Malaysia

Beware of these scams in the market. Don't invest blindly and lost all your hard earned money. Anything that is too easy to make money is usually a scam.

Read the following interesting collections and be forewarned.

Below is a good compilation of suspicious business scams.

1. The Cafe Scams - Island Red Cafe & Stevens Corner (strange, both in Pandan Indah)
Island Red Cafe collects members RM6,000 each and promised 5% return every month and even give you a name in the ROC as a shareholder but what's the point when they run away? Stevens Corner, the famous indian coffee shop follows due to drop of business since their renovation. They collect RM3,000 per member and promise return of RM150 monthly and plans to open nice fanchisee cafe called StevensTeaGarden. Someone mentioned they will make you sign an agreement that give them the rights NOT to pay you anything in future. If you really wish to join, ask for a copy of their agreement and consult your lawyer BEFORE paying them. Bet you will NOT get a copy. Both collect monies from new members with MLM recruitment schemes and pay the old members like Sunshine Empire.. You never know when they will run away.

2. Sunshine Empire
This licensed and legal Company has an impressive office at the ground level of KUB building along Jalan Yap Kwan Seng, near Menara Public Bank and AmBank Building . They also have a showroom office at the ground level in the next building. 3 or 4 months ago, Singapore 's Straits Times and The Paper published big news reminding their people to be careful and NOT to believe in them. Hope someone can put up the link or google for it.(As expected, they STOPPED paying back members now and all investors LOST their money).

Someone below has put a link to the Singapore news. In fact there are more to it. Although Singapore is investigating them, they did not stop their business as the business is legal and so far, no Singaporean have failed to receive their commissions as promised. Thus, the government cannot stop them yet. The news published that the founder, director and group president is someone named James Phang but he is NOT the owner. Isn't this quite strange ? At the end of the game, James Phang can just disappear from the Company easily and claimed that he was just "employed". Such trick always happened in scam businesses. Now, the Company has STOPPED paying commissions and interests to members with the excuse that the Singapore government has freezed their bank account while under investigation. Do you think their boss will be so stupid to keep much monies in the bank to be freezed? They are all transfered away. It's just an excuses not to pay back to members and members are only paid "e-bonus-points" which is cashless. If they wish to convert to cash, they have to recruit new members to pay them cash and the recruiter less out trom the amount. So victims act like Vampires and "forced" to victimise other victims if they wish to get their monies back. And their victims will later transform to vampires and the scam carries on…..

3. MobilWallet
This Company owned by 2 young men, Stanley & Rey Gan, office in Queens Avenue Park has collect multi-millions the last 2 years. Claimed that they tied up with Telekoms, Utility Board payment like Water & Electricity bills, even Maybank got fooled by them. Advertisement Billboards everywhere. They STOPPED paying back their members few months ago and the members cannot do anything because they are made to sign an agreement unaware that they have to claims if the company stopped paying them by CHANGING terms and policies..

4. Water Business - Oxygenated and Alkaline Water Products
Some of these are bottled water and some are filters or equipment that claimed the trick.. One of the better known Company that sold "oxygen" water is SITO (supposed to stand for Selangor International Trading Organiszation and claimed Selangor State Government owned some share in it).. The key person and founder is a Dato Robert Ong from Rawang but his name is no longer in the business now. Their products are sold for RM2 to RM3 for a 350ml bottle and now concentrating mostly in the Indian market. Their Chinese and Malays market are long gone since a year or 2 ago. Their customers are made to believe that their water has more oxygen and able to give miraculous effects for the body. Water is H2O, how to put more O into it ? Anyone knows how much oxygen do we breathe into our body everyday at FOC ? Latest news is that this SITO Company is going to create new label to market under a new Company since the SITO name has already gone bad. Someone informed that this Company is owing alot of money(due to refunds) to ex-stockists but just refuse to pay them. (Latest news, SITO shifted to another place and their MLM business has closed but planning to start again with a different name, beware!!)

Alkaline Products - Can anyone explain how it can work for the body ? The stomach's gastric liquid is so acidic that water of any pH that goes through it will not make any difference.

5. Car Fuel Booster - K-Link
K-Link, the famous scam MLM Company that sold the footpatch TAKARA, later the "cock-ring" and energy-card launched the patrol-saving pills last year. Got so hot that even grocery shops are selling for them. Recently many of these cars that used the pills are rushing to the workshops to clean the residual. Few months ago, another MLM Company launched a fuel booster gadget, claimed that saves up to 20% fuel, that is attached to the cigarette lighter. Started off well using binary plan but businese begin to fade now and most users find it NOT effective.

6. Perfumery Products (eg. Lampe Berger & Bel Air)(more details later)
Lampe Berger is not so hot now in the neighbouring countries but there are still new victims every month in Malaysia . Must thanks to those who have contributed and kept the thread alive here in Kopitiam. Bel-Air have closed in Malaysia . LB is almost zero in Singapore . This perfumery product from France with over 100 years history is just bottles and fragrance (check the factory's website) but the Company marketing them in Asia claimed "aromatheraphy" products. Hong Kong TVB aired a program that exposed their scam but their members claimed that HK's TVB already apologised to them. Note that the biggest strenght in a MLM Scam is their members will go all way out to lie in order to defend for their Company. The reason is simple; these members fear that they will not be able to make their money back if the Company collapsed. Knowing that the Lampe Berger products are moving slow, they add a line of skincare products named Estebel, also claime to have over 100 years history in France. (Hardly anymore Chinese newcomers, they are now tapping the Malays in Malaysia .)

7. Energy Products
(eg. stone pendants, bracelets, mattress and pillows). They use all sorts of gimmicks and demonstration to make you into believing them. They will do some tricks and demo to prove that these products really produce energy BUT is there any tricks in their demo? So what if there really produce energy; is it good or strong enough to help the body? The effect is actually PLACEBO which I will elaborate in a new thread soon. (More details later.)

8. Hi-Tech Products
Names like bio-tech, nano-tech that claimed millions of dollars of research involved, eg Bio-Young and XKL few years ago. Most of these will claimed a professor behind them (even with name and picture of a person) or used words like "U.S.A. formula", "German Technology" or "Nanotechnology" and no further details (more details later). If you ask for more details like the professor or factory's address, the answer will be "trade secrets"..

9. Investment Schemes
SWISSCASH is the King of all. Swisscash is nearly over now but there are many similar and smaller ones that are still on. (Now, it's closed or stopped paying back members.)

10. GoldQuest
This Company that claimed to be HK-based started with some non-value gold-plated coins that are sold for over RM2,000 have several names and changed products several times. QuestVacation, QuestNet, etc. They have several offices in Amcorp Mall, PJ and their key person (in fact, the owner), a Malaysian Indian was arrested last year in Indonesia for having involved in a very big Phillipines scam. Most of their overseas offices are closed or inactive but their Malaysia business is still hot, with some "energy" products. (Can someone please provide a link which showed the news that their boss was involved in a big scam in Philippines and was arrested in last year?)

11. Numerogy & Fortune Telling
A Company named Visible is using MLM to sell fortune telling classes using your birthday based on numerology fortune telling. Prpspects will be told that they need to buy a certain "number" between 1 to 9 in the form of pendants or bracelets made of stainless steel and sold from RM600 to RM20,000. Customers, or rather victims are mostly females from rural areas. Very hot in Penang now and a number of spin-off Companies have started.

12. MJ - Life
MJ-Life - This Company boost of a very big background with many many years of history which is NOT true. Their people or associates may be long in business but nothing to do with their MLM launched recently. Why do I consider it a scam or bad? New members are told to pay a sum of money (up to RM1000) and you get NOTHING for it. You only get a membership can entitle you to enjoy all sorts of special price and discounts when you have medical check-ups in their centres.. They will claim all those check-ups cost more if done elsewhere. It's not true. Only the naive and those new to medical check-ups will fall victims to them. Most members who paid the money ended up with nothing.

13. Seaweed Venture Scams
1 such Company is located in Taman Maluri, Cheras. They will ask you to invest a few thousands ringgits for their venture of growing seaweeds in East Malaysia and you are guaranteed returns. To gain your confidence further, they will tell you your investment money is secured by "insurance" or "unit trusts" & "trustees". When you ask for further documents to prove, they will give all sorts of excuses or just ignore you because they know they cannot get you. These Seaweed scam is one of the hottest now, warn all your friends about it before they are victimised.

14. MXM (Previously MGM)
This is a master scam among the younger group, very successful 2 or 3 years ago but since there moved to their big 10-storey office at Phileo Damansara and changed name to MXM, their business dropped. They collect members RM3,000 to RM4,000 with credit card monthly easy payment and in return you get a hospital benefits insurance from Pacific Insurance worth only a few hundred RMs together with some you-don't-need medical check-ups from their associate Company Pathlab. Also talk about fitness, lifestyles bullshit that is all worthless.

15. Gano Excel
This company from the north, a copycat of DXN selling Lingzhi capsules created a new Company called Gano iTouch to cash-in on the internet like e-Cosway after their Company went down the drain since the last 2 years, selling Linzhi and some no-value energy pendants and alkaline water gadgets. They provide free transport every weekend from KL to visit their Alor Star office.

16. NuLife (HK)
This Company started by some HK people has been in Malaysia for more than 10 years but they have flopped in HK and Malaysia due to bad management and a product scam making use of a prosecuted American named Dr Jeffrey Bland, found guilty of false products claim. Since this case in the US leaked out and many Malaysians found out that the real boss in HK is a Steven Tang (he cheated many Malaysians in another scheme about 20 years ago) their business went down all the way. Now they claim Malaysian partners cheated them and start a new Company in Malaysia . Watch out, this new Company will come out with some investment scheme idea that will get many to lose their money.

17.. Arowana Fish Breeding
Oora from Germany , Biofuel (Kompleks Maluri) etc - These are some newer scams. Arowana fish venture ask you to invest some money and give you fixed return. Biofuel will tell you their Indonesia connections (just like Sunshine Empire before using Taiwan) & Oora from Germany(I never trust those cruel Germans) that market some bio-chips and a gadget that claims to give energy and therapeutic effects of accupunture, tai-chi, yoga, etc depending how you set the toy-like gadget, wear it on your body and you get the effect later.

They could not explain or provide any demonstration to prove their effectiveness. Only doctors and papers claim that I will never trust.. The health effect is actually PLACEBO, which I will elaborate in a different thread.

Lastly but not least, thank you for reading to the end and I hope you can come back for more details and updates or help to contribute for me to update.

I hope to receive information of any scams so that I can share them here to protect others. Although most of those above-mentioned are marketed through direct-selling or MLM schemes, I will soon add non-MLM scams.

Please contribute. If you wish to send me any new information confidentially, you may email them to me at: stopscams007@gmail.com

Good Luck..

Even when we screw up the environment in the pursuit of easy and quick wealth we eventually pay for it when Tsunamis, landslides, and so on, hit us and bury us in our sleep.. Sometimes, we who perpetuate the crime do not suffer the retribution. Sometimes others are the victims while we escape punishment. But those who get punished are not really that innocent. When we stand by and do nothing about what others do to the environment we are as guilty as those who are directly responsible. So we pay the price of the folly of others. - (RPK, 24Jan09)

http://malaysianunplug.blogspot.com/
http://mt.m2day.org/2008/
http://www.forestexplorers.com/
http://forestexplorers.blogspot.com/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...